agenda.ad vol convertir-se en el web de referència de tota l’activitat cultural andorrana.

6 04 2012

NOTÍCIA DE PREMSA (Font: Diari d’Andorra, 2 abril 2012)

Aquest dilluns s’ha posat en marxa l’agenda cultural nacional amb el seu web propi. Es deixa enrere així la versió paper que es feia de forma mensual anys enrere i de forma trimestral el 2011 coincidint amb la Capitalitat de la Cultura Catalana.

Des d’aquest dilluns ja es pot visualitzar la nova agenda cultural a través del web http://www.agenda.ad . Es tracta, segons ha dit el ministre de Cultura, Albert Esteve, durant la presentació, d’un projecte fet de forma conjunta entre els set comuns i el Govern que vol ser “el punt de referència per als ciutadans d’Andorra i d’arreu del món de tota l’activitat cultural que es desenvolupa al país”.

L’embrió de la nova eina digital ha estat l’experiència conjunta de l’agenda trimestral que es va editar durant l’any passat amb motiu de la Capitalitat de la Cultura Catalana d’Escaldes-Engordany. Anteriorment s’editava l’agenda de forma mensual. El pas al digital permetrà, a part de l’estalvi econòmic, tenir-la actualitzada puntualment, segons ha explicat el ministre.

Per fer-ho possible, Esteve ha explicat que s’han creat tres nivells de perfil: el de l’usuari, el visualitzador i el programador. El primer només podrà veure i cercar les activitats fixades. El segon estarà a l’abast de totes les associacions culturals, fundacions i responsables de locals que podran visualitzar no només les dates en les quals hi ha activitats ja fixades sinó també les que estan programades encara sense confirmació. Això permetrà que a l’hora de programar cadascú la seva activitat tingui en compte si en la data prevista ja hi ha algun esdeveniment assignat evitant coincidències.

Per aquesta finalitat, Albert Esteve ha explicat que tots els agents culturals rebran en els propers dies una carta amb l’oferiment dels serveis de l’agenda.ad i una clau com a visualitzadors. El ministre de Cultura ha afegit que “volem evitar que coincideixi més d’un acte del mateix perfil el mateix dia”. Quan vulguin avisar d’un acte, només s’hauran de posar en contacte amb el departament del Comú corresponent o bé amb el del Govern en cas que l’activitat sigui d’àmbit nacional.

El portal està dissenyat, segons Roger Torné, responsable de l’empresa que l’ha elaborat, amb l’objectiu que sigui senzill d’utilitzar “sense necessitat de ser un expert”. A les activitats s’hi pot arribar a través de diferents filtres, ja sigui el calendari, el tipus de manifestació cultural o la parròquia on es realitza l’esdeveniment.

A més, cada activitat té una fitxa amb la seva descripció, amb un mapa de localització (a través de l’eina del Google maps), la possibilitat de compartir-ho a les xarxes socials i la descàrrega al calendari personal. També hi ha la possibilitat de fer-ne una impressió amb paper.
A la pàgina principal també hi ha dos accessos directes als esdeveniments del dia en curs i als de la setmana completa. A més, incorpora un cercador i la traducció a diferents idiomes a través de l’eina del Google translate.

La nova eina ha tingut un cost de 7.384 euros, que corresponen al disseny i l’elaboració del portal i que assumeixen a parts iguals les set administracions comunals i el Govern. A aquests cal sumar-hi els 5.241,60 euros anyals, que corresponen a l’actualització i el manteniment del portal i que assumeixen a parts iguals les set administracions comunals i el Govern, segons consta en l’edicte d’adjudicació del BOPA.

Anuncis

Accions

Information

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out / Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out / Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out / Canvia )

Google+ photo

Esteu comentant fent servir el compte Google+. Log Out / Canvia )

Connecting to %s




%d bloggers like this: