El pallars Jussà treballa per vincular l’agricultura, la ramaderia i la transformació agroalimentaria amb el turisme.

6 10 2010

NOTÍCIA DE PREMSA (Font: Ràdio Seu, 6 octubre 2010)

Els productors del Pallars Jussà i l’associació Coldiretti, la principal organització agrícola d’Itàlia, han intercanviat experiències amb diferents viatges. Aquesta setmana membres de Coldiretti han visitat empresaris del Jussà amb l’objectiu de conèixer experiències agroalimentàries de qualitat com una formatgeria de Basturs o una casa de turisme rural de la Vall de Barçedana.

Segons informa l’ACN, un dels aspectes importants en els que treballen els productors del Jussà és aconseguir vincular l’agricultura, la ramaderia i la transformació agroalimentària amb temes de turisme i que reverteixi en les economies locals.

La venda directa i els productes de proximitat són coneixements que han explicat els italians als productors del Pallars Jussà perquè els puguin aplicar als seus negocis i treguin un valor afegit del producte. Judith Pardos, del Cedricat, entitat organitzadora del intercanvi de coneixements entre productors de la Toscana i del Pallars Jussà, ha explicat que es vol “revaloritzar el producte local de la zona i una manera de fer-ho seria donar-lo a conèixer a la gent que la visita”.

La formatgeria Vilavella de Basturs la va crear fa 6 anys Pere Galçaran amb l’objectiu principal de fer un producte de qualitat i artesanal. Des del seu naixement no ha deixat de créixer i millorar el producte. Galçaran explica que la producció és totalment artesanal i que ara es passarà a la producció ecològica per fer un producte encara de més qualitat. Galçaran ha explicat que té unes 380 cabres i que la producció anual és d’uns 400 litres de llet per cada cabra.

Advertisements

Accions

Information




%d bloggers like this: