El Pantocràtor de Taüll i el Canigó es potenciaran com a “souvenirs” de Catalunya

19 08 2010

NOTÍCIA DE PREMSA (Font: Ràdio Seu, 19 agost 2010).

El Departament d’Innovació es proposa posar en valor les icones pròpies del país

El pla vol ser una alternativa a la vinculació amb records desfassats com el toro i els barrets mexicans

el pantocràtor de Taüll.

El Pantocràtor de Taüll i la muntanya del Canigó figuren entre les icones que potenciarà com a souvenir turístic el Departament d’Innovació, Universitats i Empresa de la Generalitat. El conseller Josep Huguet ha explicat que aquest objectiu forma part d’un pla més extens per posar en valor els símbols propis del país.

Huguet ha esmentat directament el romànic del Pirineu com un actiu que encara no ha estat prou explotat. Per això, el Pantocràtor entra en una llista de 120 símbols del país, dels quals uns quants es volen explotar com a souvenirs per als turistes.

D’altres símbols que es potenciaran són la Sagrada Família i l’obra de Gaudí en general, ja consolidada com a record turístic de Barcelona. També es divulgarà el Caganer, els correfocs o bé el conegut quadre del pintor Casas i Pere Romeu en un tàndem. Amb aquesta acció es vol oferir a mitjà termini una alternativa als souvenirs típics dels inicis del turisme, heretats de la dictadura franquista, com són el toro, els barrets mexicans i les figures de sevillanes.

D’altra banda, Huguet ha remarcat que el Departament treballa en altres accions que giren al voltant del turisme de la identitat ja que segons el conseller “els nous models turístics es basen en la vivència del visitant i en l’experimentació d’emocions i sensacions”. Per això, el conseller creu que Catalunya ha de potenciar els seus trets diferencials. En aquest pla s’hi inclou la divulgació de prop de 1.800 recursos turístics intangibles de les diferents comarques.

Advertisements

Accions

Information




%d bloggers like this: